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FORGIVEN AND SAVED IN HIS NAME: EMBRACING CHRIST’S GIFT THIS CHRISTMAS SEASON, (1 JOHN 2: 12-17).

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  Dear brothers and sisters in Christ, As we celebrate the birth of our Savior, Jesus Christ, the Word made flesh, we are indeed blessed to receive the gift of the Divine Word. We continue our meditation on the first letter of St. John. Today, we meditate on 1 John 2:12-17. In this passage, John reminds us that our sins have been forgiven through the Name of Jesus. We recall the Annunciation, when the angel Gabriel told Mary, “ You will conceive and give birth to a son, and you are to call him Jesus.” In the Hebrew language, Yeshua – Jesus means " God saves," "delivers," and so forth. John begins by stating, “ I am writing to you, dear children, because your sins have been forgiven on account of His name .” This is a profound reminder of the incredible gift of salvation we have received through Jesus Christ. Our sins have been forgiven, and we have been made new in Christ. The salvation bestowed upon us through the mystery of the Incarnation is a gift to be gr

LE BUT DE NOTRE VIE : CONNAITRE DIEU, L’AIMER, LE FAIRE CONNAITRE ET AIMER. (1 Jean 2 :3-11).

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                           Lorsque nous allions au catéchisme, on nous posait souvent une question fondamentale : « Pourquoi Dieu t'a-t-il créé ? » Et on nous enseignait que « Dieu m'a créé pour Le connaître, L'aimer, L'adorer ici sur Terre et être avec Lui dans la vie éternelle au ciel ». Cette réponse englobe toute la question du sens de la vie et de la raison pour laquelle nous sommes ici sur Terre. Il est donc important de Le connaître sans quoi on ne peut pas l’aimer véritablement. La première lecture d'aujourd'hui concentre notre attention sur la connaissance de Dieu. Jésus est le visage visible du Dieu invisible. Comme expression parfaite de l'amour de Dieu pour nous, Il nous a enseigné qui est notre Père Dieu et ce qu'Il attend de nous. Saint Jean, ayant vécu avec Jésus, a expérimenté Dieu dans sa vie et a ainsi partagé son expérience aux chrétiens de son époque. Il nous fait comprendre qu'un moyen majeur de connaître Dieu est à travers Se

HAVING AN EXPERIENTIAL KNOWLEDGE OF GOD: A JOURNEY OF FAITH HAND LOVE (1 John 2:3-11)

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  When we went to catechism, we were often asked a fundamental question: “Why did God create you? And we were taught to answer  by saying:  “God created me, to know Him, Love, worship Him here and Earth, and be with Him in eternal life in heaven” .  This response encapsulates the whole question of the meaning of life of and the reason why we are here on Earth. Therefore, it is important to know Him, for without this knowledge, we cannot really Love God.      Today’s first reading focuses our attention on the knowledge of God. Jesus is the visible face of the invisible God. As the perfect expression of God’s love for us, He has taught us who God our Father is and what God expects of us.  Saint John, having lived with Jesus, experienced God in his life and thus shared his experience to Christians of his time.  He makes us understand that a major means of knowing God is through His commandments. John writes, “We know that we have come to know Him (God) if we keep his commandments.” This

ENTRE LUMIERE ET TENEBRE : LA COMMEMORATION DES SAINTS INNOCENTS, (1 Jean 1:5 à 2:2. Matthieu 2 :13-18).

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Bien-aimés en Christ, aujourd'hui, l'Église catholique commémore la Fête des Saints Innocents. Les lectures bibliques qui nous sont données nous interpellent sur notre perception de Dieu, la nature du mal, le rôle de l'agent humain dans un monde qui expérimente à la fois l'obscurité et la lumière. La célébration de la Nativité et l'accomplissement des prophéties nous aident à méditer sur les fondements de notre foi dans ce contexte. Dans la première lecture (1 Jean 1:5 à 2:2), nous est offerte une réflexion sur Dieu. L'évangéliste Jean dit : « Dieu est lumière et en Lui il n'y a pas de ténèbres ! » . Utiliser l'image de la lumière pour décrire Dieu éclaire notre esprit. Son opposition aux ténèbres du péché et du mal nous aide à comprendre qu'en tant qu'enfants de Dieu, « créés à l'image et à la ressemblance de Dieu », nous sommes appelés à marcher dans la lumière ; en d'autres termes, à refléter l'image de notre Créateur. Les ténèbre

BETWEEN LIGHT AND DARKNESS: COMMEMORATING THE HOLY INNOCENTS (1 JOHN 1:5 TO 2:2; MT. 2: 13-18).

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Beloved in Christ, today, the Catholic Church commemorates the Feast of the Holy Innocents. The biblical readings given to us challenge our perception of God, the nature of evil, the role of human agency in a world that experience both darkness and light. The celebration of the Nativity of Jesus and the fulfillment of prophecies help us meditate on the foundation of our faith. The first reading, (1 John1:5 to 2:2 ) offer us a reflection on God. The evangelist John says: “God is light and in Him there is no darkness!”. Using the image of light to describe God enlightens our mind. Its opposition to the darkness of sin and evil helps us comprehend that as children of God, “created in God’s image and likeness ”, we are called upon to walk in in light; in other words, the reflect the image of our Creator. Darkness is often associated with fear, crime, evil, etc. Several biblical passages invite us to live as children of light. Ephesians 5:8-11says: “For you were once darkness, but now y

LA RESTAURATION DE LA VOIX PROPHÉTIQUE : UNE MÉDITATION SUR LA NAISSANCE DE JEAN (LUC 1, 57-66).

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Alors que nous nous préparons à célébrer Noël, prenons un moment pour réfléchir sur le message de Luc 1:57-66. Ce passage des Écritures nous invite à contempler la naissance miraculeuse et le nom donné à Jean le Baptiste, qui a annoncé la Nativité du Christ et nous rappelle le plan du salut de Dieu. L'importance du Nom : Dans ces versets, nous assistons à la naissance du fils d'Elisabeth et de Zacharie, un événement remarquable marqué par l'intervention divine. Le nom donné au nouveau-né, « Jean », signifiant « Dieu est miséricordieux », n'est pas seulement la formalité de nommer un enfant ; c'est plutôt une déclaration prophétique. La restauration de la parole de Zacharie lors du nommage de son fils est un signe et une importance de la parole de Dieu. C'est un signe pour les voisins qu'il se passe quelque chose d'extraordinaire et cela témoigne de la nature divine de la naissance de Jean et de sa mission future. Nous pouvons voir dans la parole res

THE RESTORATION OF A PROPHETIC VOICE: A MEDITATION ON THE BIRTH OF JOHN (LUKE 1, 57-66).

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As we prepare to celebrate Christmas, let us take a moment to reflect on the Gospel message of today (Luke 1:57-66). This scripture passage invites us to contemplate the miraculous birth and naming of John the Baptist, which foreshadowed the Nativity of Christ and reminds us of God's unfolding plan. The Significance of the Name : In these verses, we witness the birth of Elizabeth and Zechariah's son, which was a remarkable event marked by divine intervention. The name given to the newborn, «  John,  » meaning «  God is gracious,  » is not just the formality of giving name to a new born child; it is rather a prophetic declaration. The restoration of Zechariah’s speech at then naming of his son is sign and importance of God’s word. It’s a sign to the neighbors that something extraordinary is happening and this testifies of the divine nature of John’s birth and his future mission. We can see in the restored speech a symbol of restoration of the prophetic voice in Israel. J